Pasajlar I

Yer Sirkeci Tren Garı, yağmurlu bir Kasım akşamı.

Fahişe:

Evet bildiniz benim o fahişe,
Anlaşırsak hemen başlarım işe.

Şair:

Soylu şiirler yazmaktır amacım,
Ben de herkes gibi ilgiye açım.

Fahişe:

Pek de farkımız yoktur o zaman,
Bu işi göze almansa pek yaman.

Şair:

Başıma geldi işte bir musibet,
Tanrım hayırlısını nasip et!

Fahişe:

Şiir yazmanın var mı bir yasası?
Nedir ki şairliğin piyasası?

Şair:

Şiirden ne anlarsın ki sen, cahil!
Ben pek asilim, sen ise bir sefil!

Fahişe:

Evet siz pek asil, ben ise sefil;
Ölüm dışında kimse eşit değil.

Şair:

Eşitlik için eşitsizlik lazım,
Bu dediğin çok doğru cancağzım.

Fahişe:

Cemiyette değil misiniz ünlü?
Şiirleriniz güzel ve hüzünlü.

Şair:

Onu gördüğüm an o eşsiz lahza,
Başımıza geldi işte bir kaza.

Fahişe:

Yeni ufuklara açalım yelken,
Durmadan düşünmeden şimdi hemen!

Şair:

Bu durum bizler için bir felaket,
Tanrım, yanındakileri helak et!

Fahişe:

Dilberin kokusu misk ü amberdir,
Şair ise ümmeti az peygamberdir.

***

Dipnot:

İlk pasaj -ve hatta şiir- denemem, dursun diye yayınlıyorum. Pasajı Charles Baudelaire‘den esinlenerek oluşturdum.

“Sattı kızcağız ruhunu, bir çift ayakkabı için,
Ama güler bana Tanrı, eğer yanında bu rezilin,
Atarsam yürekten, düzmece bir erdemle,
Düşüncesini pazarlayan ve yazar olmaya soyunan ben.”

Not: Teknik destek konusunda yardımcı olan arkadaşlarıma teşekkür eder, gadalarını alırım.

Bir Yanıt to “Pasajlar I”

  1. Tertibi Says:

    harika

Bir Cevap Yazın

